22 augustus 2013

Sheldon en de dromenbezorger

Op welke plekken kom je graag? Hidde koos voor 'dromenland' en schreef daar deze tekst bij:

Er is een man. Een mysterieuze man. Een legende. Of hij bestaat? Dat weet niemand. Hij woont nog verder dan de wolken. In zijn kasteel. Zijn naam is... Droom! Zijn taak is dromen bezorgen, zodat kinderen fantasie krijgen en plezier in het leven. Iedere nacht bezorgt hij dromen. Maar er is ook een vrouw genaamd... Nachtmerrie. Dat is de vijand van Droom.

Op een nacht was Droom zijn dromen aan het bezorgen. Hij vloog langs het huis van Sheldon. Hij keek hem aan maar Sheldon sliep niet. Sheldon keek hem ook aan. Droom vloog snel weg. Sheldon rende naar beneden en pakte zijn jas, ging naar buiten en deed de deur haastig dicht. Hij riep: 'Wie ben jij? Wat doe je hier zo laat?' Droom schrok en vloog pijlsnel weg. Sheldon pakte zijn fiets en racete achter hem aan. Droom kon niet meer en vloog naar Sheldon. Hij zei: 'Kom mee naar mijn kasteel, dan kunnen we rustig praten.' 'Oké', antwoordde Sheldon, 'maar waar staat hij dan?' 'Daar,' zei Droom, en hij wees met zijn vinger naar de lucht. 'In Dromenland,' zei Droom. Hij pakte Sheldons hand en vloog de lucht in voorbij de wolken.












Daar stond zijn kasteel. Ze gingen naar binnen en liepen naar zijn kamer. En Droom begon zijn verhaal. 'Ik droomde vannacht. Ik had een visioen. De eerste jongen die wakker was zou mij kunnen helpen om Nachtmerrie uit de weg te ruimen.' 'Maar waar woont ze dan?' vroeg Sheldon. 'Voorbij de grens van Dromenland staat een kasteel. Het heet De Vergalde Droom.' 'Maar hoe komen we daar?' vroeg Sheldon. 'Wat is jouw lievelingsdier?' Sheldon dacht diep na. 'Natuurlijk, de prapa!' 'Denk dan heel erg aan de prapa'. Dat deed Sheldon. Hij sloot zijn ogen en dacht na. Hij opende zijn ogen en ineens stond de prapa voor hem. Hij was zo groot als een pony en zo sterk als een tijger. Ze namen hem mee naar buiten. Ze sprongen op zijn rug en de prapa nam hen mee naar De Vergalde Droom.

Ze gingen naar binnen en zagen Nachtmerrie. Ze draaide zich om en keek naar Droom en Droom keek naar haar. En Droom was meteen verliefd op haar. En zo liepen ze samen terug. Prapa snapte er niks van. Maar goed, ze kwamen aan bij het kasteel van Droom. Droom en Nachtmerrie zaten te giechelen, te lachen en te kletsen. Sheldon vond het leuk voor hun maar hij wilde nu wel weer terug naar huis. Hij riep: 'Droom! Droom!' Droom keek op en zei: 'Wat is er in vredesnaam?' 'Ik wil naar huis.' 'O, oh ja' zei Droom. 'Spring op een wolk, dan ga je er doorheen en beland je zachtjes op de grond bij je fiets.' Dat deed Sheldon.

Hij belandde zachtjes op de grond en reed naar huis. Hij vertelde wat hij beleefd had. Zijn broertje vroeg: 'Wanneer beleef je weer een nieuw avontuur?' Sheldon zei: 'Weet ik niet, ik denk nooit meer. Ik word er een beetje te oud voor.'

En zo is dit het einde van alle tien de delen over Sheldon.

Door Hidde

3 opmerkingen:

  1. Hidde, ik ben nu toch wel heel erg benieuwd naar de delen hiervoor. Kan ik deze een keer lezen? Groetjes van juf Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt een mooi verhaal Hidde, ik wil het boek heel graag lezen!! Dat ging je toch maken?

    BeantwoordenVerwijderen