9 december 2013

Tijd

Vandaag ging onze dramales over tijd, omdat we daar binnen ons project ook veel mee bezig zijn. Eerst ging het over snel en langzaam en voerden de kinderen in tweetallen een bepaalde handeling uit (zoals een fietsband oppompen of bloemen plukken) in verschillende tempo's: normaal, snel, snelst, langzaam of langzaamst. Dit hebben we aan elkaar gepresenteerd waarbij de klas moest raden om welke handeling en om welk tempo het ging. Dit ging erg goed! Daarna ging het over te vroeg en te laat zijn: op een bepaalde locatie (zoals bij de bushalte) moesten de kinderen doen alsof ze daar te laat of te vroeg waren. Het publiek moest kunnen zien waar je voor gekozen had. Op de foto kun je zien dat Hidde duidelijk te laat in de wachtkamer van de dokter was (leuk bedacht!). Daarna hebben de kinderen nog in groepjes een bepaald tijdperk uitgebeeld wat ze op een kaartje kregen, zoals de riddertijd, de prehistorie of juist het jaar 20664. Ook nu moesten de andere kinderen kunnen zien aan wat je deed, welke tijd er op het kaartje stond.

1 opmerking:

  1. leuk om te lezen! volgende keer een leerling filmpje laten maken? zou helemaal geweldig zijn

    BeantwoordenVerwijderen