23 januari 2014

De prijs van dapperheid

Deze week hebben we geluisterd naar een verhaal uit het boek "Vet oud!". Het verhaal speelt zich af in de tijd van de Romeinen. Rorik, een Bataaf, wordt opgeroepen om te vechten in het Romeinse leger. Hij mag zijn zoon Aaldrik niet meenemen en dus bedenkt Aaldrik een plan om toch mee te kunnen: hij wil laten zien dat hij goed kan vechten en daagt de Romeinen uit voor een duel. Op dit punt stopte het verhaal en hebben de kinderen het afgeschreven:

Ik moest vechten met de beste soldaat van het Romeinse leger. Maar ik vertrouw erop dat mijn zwaard het goed zal doen. "Morgen is het zover", hoorde ik de generaal zeggen, maar verder hoorde ik niets. Ik moest nog gaan trainen. Mijn vriend Dania kon me wel helpen. Toen hij hoorde dat ik moest vechten tegen de sterkste soldaat zei hij: "Ben je nou helemaal gek geworden?" Ik antwoordde: "Uhh nee.." "Weet je wel wie dat is?" vroeg Dania. "Dat is Jurgen Soft de corporaal".

De dag. Het is zover. 3, 2, 1 en vechten! Jurgen tegen Aaldrik. Aaldrik slaat Jurgen in zijn middel en daarna nog een keer. Jurgen verliest en iedereen juicht!

Door Tim

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen