8 maart 2014

De blues

Tijdens de muziekles hebben we het gehad over de blues. Aanleiding hiervoor was de film '12 Years A Slave' waar juf heen was geweest. De bluesmuziek vindt zijn oorsprong in de muziek die slaven maakten. In Amerika zegt men 'I feel blue' als ze zich verdrietig of treurig voelen, daar is het woord 'blues' van afgeleid. In bluesmuziek kunnen de zangers hun verdriet kwijt.

We hebben geluisterd naar een echt bluesnummer en de betekenis van het lied besproken. Ook hebben we het gehad over hoe je een bluesnummer kunt herkennen. Daarna hebben we een bluesmelodie nagezongen en vervolgens hebben we met elkaar een eigen tekst op deze melodie gemaakt. Het geluid van het filmpje is niet zo goed, vandaar dat de tekst er onder staat:



Ik voel me zo sip want m'n hart is stuk.
Hij is afgebroken door een loverboy.
Vader zegt we regelen een nieuwe vent,
maar ik hield van hem hij was zo lief en knap.
Ik zal hem zo missen want hij zoende goed.
M'n vader zet me nu op een datingsite!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen